Wednesday, July 15, 2009

Indahnya Hidup Bersyariat

"Indahnya Hidup Bersyariat" adalah merupakan judul sebuah buku yang memuatkan modul Fardhu Ain diri, keluarga dan masyarakat sepanjang hayat. Buku yang diterbitkan oleh Telaga Biru Sdn. Bhd ini dihasilkan daripada kolaborasi mantap Al-Fadzil Ustaz Dato' Ismail Kamus dan Ustaz Mohd Azrul Azlen Ab. Hamid (Pensyarah Pusat Matrikulasi UIAM).

Mengapa dikatakan panduan Sepanjang Hayat adalah kerana ia mengandungi satu pakej modul yang lengkap, ringkas, padat dan bergambar. Bermula dengan Syariat Kelahiran sehinggalah Syariat Bermasyarakat yang turut menyentuh persoalan pengurusan jenazah dan sebagainya. Di akhir bab buku ini disertakan juga panduan sunat-sunat harian sepanjang masa. Berikut adalah beberapa topik dan dibincangkan di dalam buku ini :

1) Syariat Kelahiran
2) Pendidikan Awal Kanak-kanak
3) Syariat berkaitanRemaja
4) Fardhu Ain Asas (Bersuci, Solat, Puasa, Zakat, Haji, Umrah, Sembelihan, Korban)
5) Munakahat

Dengan berbelanja RM55.00 untuk buku ini saya berpendapat ia sangat-sangat berbaloi dan anda pasti tidak akan menyesal setelah memilikinya. Buku ini amat sesuai untuk rujukan institusi pendidikan di semua peringkat serta boleh dijadikan bahan tazkirah dalam laman blog anda. Saya bukan ape, cuma nak tolong promosi benda-benda yang bagus!

No comments:

Post a Comment